Saturday, December 21, 2013

To je dáno architekturou služby. Když se podíváte na statistiky v Gemius Stream (analytický nástroj


Seriál fita silver tape Rozhovory RSS Martin Kasa: Byznys plán je hezká věc. Zpětně vám ukáže, jak jste od něj uhnuli Miloš Endrle (Geewa): Budoucnost zábavy je v interaktivních televizních hrách Pavel Zima (Seznam.cz): Kdybychom nic nedělali, tak tady za dvacet let nebudeme Vladimír Piskáček: Aktuálně posuneme více k lidem, iHNed více specializujeme Petr Koubský: Poptávka po dlouhém chytrém čtení nikdy nebude většinová Všechny díly seriálu
Před několika týdny jste uvedli novou podobu vyhledávání , která zatím jede v testovacím režimu na webu a v ostrém provozu na mobilních zařízeních. Co říkají první čísla? Funguje nový layout fita silver tape uživatelům lépe než ten starý?
Musím na rovinu říct, že první verze fungovala hůř. Ale už jsme udělali některé změny. Zvýraznili jsme URL, trochu jsme prodloužili snippety a zmenšili screenshoty, aby se uživatelé mohli lépe orientovat i podle textu. Design pořád vyvíjíme a na velké zhodnocení je ještě brzo. Desktopovou verzi teď používá testovací skupina o velikosti malých desetitisíců lidí denně. Víc uvidíme tak za dva měsíce, až vyhodnotíme, jak si to vypínají či zapínají, jak se vracejí nebo nevracejí a tak dál.
Návštěvnost je stejná, jako byla předtím a nic zásadního fita silver tape se nezměnilo. Někteří lidé si vyhledávání přepnuli do původního designu, což umožňujeme i na mobilní verzi. Ale kolem 95 procent uživatelů používá novou verzi.
Na vyhodnocování je ještě hodně brzo. Nějaké posuny tam vidět jsou, ale setrvačnost PPC je strašně veliká a ten vzorek je v porovnání se zbytkem hledání tak malý, že bych z toho zatím nechtěl dělat nějaké závěry. Kampaně se navíc ovlivňují.
Seznam v posledních letech předělává jednu službu za druhou a většinou nejde jen o design. Začalo to změnou fita silver tape Super.cz a změněných webů rychle přibývá. Hlavním společným jmenovatelem je přitom zjednodušování.
Celé to začalo na přelomu roku 2011 a 2012, kdy jsme změnili Super.cz. Po tomto produktovém úspěchu, fita silver tape který vznikl trochu fita silver tape netradiční cestou, jsem se rozhodl stejnou netradiční cestu prohloubit a změnit naše produktové myšlení. Přeorganizoval jsem celou firmu, vzal jsem si produkt pod sebe a zbavil jsem se veškeré fita silver tape ostatní operativy. fita silver tape Rozhodli jsme se, že když jsme jednička na trhu, měli bychom být také inovativní a ne se jen soustředit na to, abychom neudělali chybu. A za mě je to docela dobré, minimálně nás to dost baví.
Hlavním důvodem je, aby tady Seznam byl i za dvacet let. To je to nejzásadnější. Kdybychom nic nedělali, tak tady za dvacet let nebudeme, nebo nebudeme tak velcí, jako jsme teď. Musíme inovovat, být odvážní a přitom hledět i na obchod, aby to nebylo úplně proti němu.
Myslím, že to je velké zjednodušení. (smích) Snažíme se služby stavět jednoduše už od začátku Seznamu. Jsou jednoduché, typicky jednoúčelové. Neděláme žnečku-sečku-mlátičku-plečku , ale musí být na první pohled vidět, co služba představuje. A tak to chceme dělat u všech služeb aby uživatel na hlavní stránce služby z dominantního prvku poznal, čemu se služba věnuje. Stejně jsme vytvořili i nový Stream.cz . Pokud to má být videoslužba, nemá smysl, aby video bylo nejmenším prvkem na stránce, jak to bylo původně, ale má zabírat 90 % obrazovky. Konkurovat YouTube nejde
Částečně ano, ale nevnímám to jako hlavní důvod. Je pro nás jednodušší, když službu fita silver tape navrhujeme nejdřív mobilní a pak ji teprve převádíme na web. Pomáhá nám to, abychom se soustředili na důležité věci. Na mobil se nevejde úplně všechno a nepovolí vám to tu službu uměle nafouknout a zesložitit. Služby se snažíme dělat v první fázi co možná nejjednodušší, spustit je a pak je rychle měnit podle reakce uživatelů.
Třeba Stream jsme nedávno opět trochu změnili. Původně jsme jej hodně zjednodušili, dali jsme důraz na video a spolehli se na to, co jsme si vyzkoušeli na Mixer.cz že se člověk bude kontinuálně pasivně bavit. A to byla z našeho fita silver tape současného pohledu chyba, byli jsme až moc odvážní a museli jsme se trošku vrátit na zem a přidat na Stream klasické prvky. Jde například o seznam následujících videí, který řeší například i to, že pokud už uživatel dotyčné video viděl, klikne si na nějaké jiné nebo si vybere něco jiného v katalogu pořadů.
Měsíc po spuštění nové podoby Streamu jsme se na Lupě podívali na čísla v NetMonitoru . V počtu uživatelů (RU) se po změně projevil rychlý pokles, který se pozvolna fita silver tape začíná vyrovnávat. Ale klesl i důležitější ukazatel: průměrný čas, který uživatel na Streamu stráví. fita silver tape
To je dáno architekturou služby. Když se podíváte na statistiky v Gemius Stream (analytický nástroj pro měření streamovaného obsahu pozn. redakce), zjistíte, že se strávený čas nezměnil. Metodika NetMonitoru ale počítá strávený čas od kliku do kliku, takže když člověk kouká na tři videa a neudělá přitom ten druhý klik, tak to nepočítá. Podle Gemius Stream jsme ale o strávený čas nepřišli. fita silver tape Přišli jsme o pageviews, to ano. Ale počet přehraných videí pořád roste, teď jsme zhruba na 75 procentech fita silver tape původního Streamu a postupně jej doháníme.

No comments:

Post a Comment